Deze website heeft cookies nodig om goed te functioneren. Door deze website te gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van onze cookies - Meer lezen - Verberg dit bericht
SNELLE VERZENDING

SNELLE VERZENDING

Vandaag voor 16:30 besteld, vandaag verstuurd

CADEAU

CADEAU

Altijd een gratis cadeau bij uw bestelling

ACHTERAF BETALEN

ACHTERAF BETALEN

Vandaag voor 16:30 besteld, vandaag verstuurd

CREATINE

CREATINE

Creatine is een supplement waarvan bewezen is dat het de prestaties verbetert. Zuivere Creatine zorgt voor een snel herstel van de spieren tijdens en na het leveren van een prestatie. Creatine is er diverse soorten.

Creatine kan ook via voeding worden verkregen, in het bijzonder via vlees en vis. Het voorzien in de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid creatine via voeding zou echter impliceren dat je ongeveer 1 kilo vlees of vis per dag zou moeten eten. Creatine wordt hoofdzakelijk aangemaakt in de lever, de alvleesklier en de nieren, en van daaruit naar de rest van de lichaamscellen gedistribueerd waar de stof een belangrijke rol speelt in het proces van de productie van energie.

Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-16 van 46

Pagina
per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-16 van 46

Pagina
per pagina

CREATINE Q&A

Wat is Creatine? 
Creatine is één van de meest gevraagde supplementen van de laatste jaren. Het is een stof die in ons lichaam zit en het meeste opgeslagen zit in onze spieren.

Wat doet Creatine?
Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen. Het gunstige effect wordt verkregen bij een dagelijkse inname van 3g Creatine. Creatine komt vooral voor in vlees. ‘Kreas’ is dan ook het oud-Griekse woord voor vlees. Voor vegetariërs en veganisten is het daarom moeilijk genoeg Creatine binnen te krijgen. Creatine supplementen bieden dan een uitkomst. Ook voor mensen die minder tijd hebben om een uitgebreide maaltijd voor te bereiden of geen enkele behoefte hebben aan veel vlees. 

Voor wie is Creatine geschikt?
Creatine kan door iedereen gebruikt worden. Fitnessers en sprinters boeken veelal de beste resultaten, omdat zij sporten beoefenen die gepaard gaan met korte explosieve bewegingen, maar ook sporten die gebaseerd zijn op interval (basketbal, handbal, voetbal) zullen voordeel hebben bij het gebruik van Creatine. De sport die beoefend wordt, moet bestaan uit hoog intensieve oefeningen.

Is Creatine doping?
Nee, creatine staat niet op de WADA-dopinglijst.

Bijwerkingen Creatine:
Overdosering. Dit kan leiden tot schade aan de nieren en lever. Echter dit wil niet zeggen dat je moet stoppen met het gebruik van Creatine, wel moet je je houden aan de aanbevolen dosering immers: Alles wat je TEVEEL inneemt kan schade veroorzaken.

Door Creatine suppletie kan de normale lichamelijke aanmaak van Creatine door jouw lichaam verminderen of zelfs stoppen, belangrijk is dat je de tijd dat je Creatine inneemt ook dezelfde tijd inlast als rustpauze: 3 maanden inname = 3 maanden rust.